poniedziałek, 7 maja 2012

Projekt - wstęp

Zabrałem się w końcu za projekt.

Na pierwszy ogień poszła para USD/JPY. Przygotowując się do pracy nad nią określiłem metodologię badań.

Metodologia


Ponieważ celem tego badania jest znalezienie optymanego czasu na zawarcie transakcji pobrałem dane godzinowe i określiłem zmianę waloru w przeciągu tej godziny (różnica między ceną zamknięcia a otwarcia) oraz kwadrat tej zmiany.

Następnie określiłem średnie godzinowe (średnie z danej godziny w różnych dniach).

Średni kwadrat zmiany pozwolił określić momenty, kiedy zmiany są największe, a dopiero średnia różnica wskazuje preferowany kierunek.


USD/JPY

Postępując zgodnie z powyższymi założeniami otrzymałem takie oto wyniki:


opracowanie: Przemysła Zawadzki na podstawie xtb.pl



















Z powyższych wyników wybrałem najciekawsze:

godzinaśrednia zmiana
02:00:00-0,00344
14:00:000,00152
16:00:00-0,00906

Jako gracza rynku FOREX wartości ujemne/dodatnie rozpatruję tylko jako kierunki zajmowanych pozycji, a wartość bezwzględna daje potencjalną wielkość zysku.

Powyższa tabelka pokazuje godziny dla których średni kwadrat zmian osiągał największe wartości (największe wachania cen) oraz średnią zmiane w tych godzinach.

Na dzisiaj to już tyle. W najbliższych dniach postaram się publikować efekty dalszej pracy nad USDJPY. Zapraszam też do komentowania, krytykowania i podpowiadania dalszych rozważań.

5 komentarzy:

reptile pisze...

Jaki zakres danych ? Potrafisz podzielić na okresy trendowe i wydzielić w stosownych cyklach tego typu zależności?

Śledź pisze...

dzięki za komentarz.
Założeniem jest odciąć się od trendu i znalezienie takiego momentu gdzie najczęściej jest wzrost i to na tyle by pokryś spread i dać zysk.

reptile pisze...

Przy fxowej korelacji ciężko wytimingować taką kwestię nie różnicując rynków. Czyli PP odseparowania samego czasu i punktów powtarzalnych jest mega utrudnione, a tym bardziej biorąc pod uwagę cykle ceny. W zasadzie.. sprawę można ułatwić, bo pkty czasowe ruchów są znane.. newsy.. kwestia ich zbadania :) Sądze, że wczesniej czy poźniej rozbijesz się o tą kwestię.. pytanie czy starczy ci sił i motywacji by to rozpracować. A gdybyś był chętny walczyć dalej w temacie.. można zapukać..

Śledź pisze...

Pewnie powstanie z tego sygnał który po połączeniu go z innym zwiększy znacząco szansę na wygraną.
Pytanie, co rozumiesz przez różnicowanie rynków. Analiza techniczna raczej stroni od wgłębiania się w rynki. Ja za to zdaję sobie sprawę, że każdy z 3 kursów będzie się różnił co do "pewnych" godzin.

Gdzie zapukać?

Śledź pisze...

Zagapiłem się i piszemy pod postem do poprzedniej wersji projektu. Tą pożuciłem i od tego roku zaczynam od nowa. przede wszystkim bardziej sprecyzowałem cel i założenia.
Zapraszam do postów po 1.stycznia np tutaj